Hindistan, İsrail’in ikinci ihracat pazarı

İsrail’in ihracatı batıdan doğuya doğru yön değiştiriyor. İsrail Sanayi Ticaret ve Çalışma Bakanlığı’nın sunduğu rakamlara göre, İsrailli üreticiler giderek, Amerika Birleşik Devletleri’ni kaybetme pahasına, Asya’nın hızlı büyüyen pazarlarını hedef alıyorlar. Bununla birlikte, Avrupa’nın ekonomik sancılarına rağmen, o bölgeye ihracat aynen devam etmekte.

Araştırmacılar,  İsrailli üreticileri, uzun zamandır, batıyı kaybetme pahasına, ihracattaki büyümeyi korumak amacıyla, Asya’nın hızlı büyüyen pazarlarına yönelmeleri konusunda yönlendiriyorlardı.

İsrail İhracat Merkezi’nin açıkladığı rakamlara göre, 2010 yılının ilk yarısında Hindistan, sekizinci sıradan ikinci sıraya yükselerek, İsrail’in önemli bir ihracat pazarı olarak yerini aldı. Çin on birinci sıradan beşinci sıraya yükseldi. Asya’ya genel ihracat, 2009 yılının ilk yarısına oranla, %18’den, %20’ye yükseldi.

Bu sırada, İsrail’in ihracat rakamlarında, Amerika Birleşik Devletleri’nin payı, 2009’un ilk yarısına oranla, %33’ten %28’e geriledi. Bu rakamların değişmesine, Intel İsrail’in,  ABD satışlarını azaltıp, Çin’e yönlendirmesi neden oldu.

ABD halen İsrail’in en geniş pazarı konumunda. Türkiye altıncı sıradan, sekizinci sıraya gerilemekle beraber, halen ilk on içinde yer alıyor.